Zakończone
Studnia. Projekt dla wolontariuszy realizowany w latach 2004-2009 na zlecenie Biura Polityki Społecznej a potem Biura Edukacji m.st. Warszawy. Projekt polegał na przeszkoleniu grupy młodych ludzi (młodzież licealna), którzy swoją postawą promują zdrowy styl bycia.
Ich oddziaływanie na rówieśników jest znacznie bardziej efektywne niż wiele projektów adresowanych bezpośrednio do młodych ludzi. Wyposażenie beneficjentów projektu w stosowną wiedzę i umiejętności interpersonalne pozwoli im skuteczniej propagować wśród rówieśników pozytywne wzorce. Jednocześnie chcielibyśmy szkolić beneficjentów projektu w zakresie, którym zajmują się nasze placówki socjoterapeutyczne, korzystając z ich zaangażowania i pracy. Na szkolenie składać się będzie kilka elementów:
1.Trening interpersonalny (trening otwierający realną komunikację w grupie, uczestnicy mają możliwość przyjrzenia się bliżej swoim ograniczeniom osobistym, możliwość weryfikacji obrazu własnej osoby, z tym jak ich postrzegają inni, możliwość obserwowania jakie role przyjmują w grupie poszczególni uczestnicy i dlaczego tak się dzieje, trening nastawiony jest także na optymalizację komunikacji międzyludzkiej i funkcjonowania emocjonalnego, uczestnicy treningu mają szansę otrzymania informacji zwrotnych dotyczących własnej osoby od wszystkich członków grupy)
2.Warsztaty rozwijające umiejętności psychologiczne i społeczne liderów (praca w zespole, komunikacja, negocjacja, mediacja).
3.Warsztaty poszerzające wiedzę dotyczącą klientów (ich specyfika, deficyty, problemy, zagrożenia) a także środków zmieniających świadomość.
4.Warsztaty dotyczące metod pracy (formułowanie diagnozy problemowej, formułowanie zindywidualizowanych programów korekcyjnych i terapeutycznych)
5.Regularne uczestnictwo w pracy środowiskowej, poprzez wolontariat w świetlicy socjoterapeutycznej (minimum 2 razy w tygodniu), prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, udział w realizowanych przez placówkę programach profilaktycznych i resocjalizacyjnych.
6.Regularne uczestnictwo w klinicznych zebraniach kadry dotyczących wychowanków i ich rodzin
7.Konsultacje indywidualne; dotyczące problemów liderów związanych z uczestnictwem w projekcie i jego realizacją.
Cykl szkolenia trwał 9 miesięcy.